BDAR
Close

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Vis daugiau gyventojų naudojasi su lietuvių kalba ir Lietuvos kultūros paveldu susijusiomis paslaugomis

Data

2019 12 05

Įvertinimas
1
laptop-2557571_960_720.jpg

Informacinės visuomenės plėtros komiteto (IVPK) užsakymu 2019 m. IV ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 39 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse, palyginimui, 2018 m. IV ketv. - 41 proc. Dažniausiai šiose interneto svetainėse naudojamasi valstybės institucijų ir įstaigų teikiamomis elektroninėmis viešosiomis paslaugomis (52 proc. apsilankiusiųjų), ieškoma informacijos apie valstybės instituciją ar įstaigą (48 proc. apsilankiusiųjų), ieškoma informacijos apie valstybės institucijų ir įstaigų teikiamas viešąsias paslaugas ir jų gavimo tvarką (31 proc. apsilankiusiųjų) bei darbuotojų kontaktinės informacijos (22 proc. apsilankiusių viešojo sektoriaus interneto svetainėse).
Pažymėtina, kad 31 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse, nurodė, kad neranda reikiamos informacijos. Dalis gyventojų nesilankymo viešųjų institucijų interneto svetainėse priežastimi nurodė sudėtingą naudojimąsi elektroninėmis paslaugomis (25 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse). Tačiau dauguma gyventojų (79 proc.) pateikiamos informacijos kokybę bendrai vertina teigiamai.
Kaip ir ankstesniais metais, tarp gyventojų populiariausios išlieka šios elektroninės paslaugos: pajamų mokesčio deklaravimo paslauga – ja naudojosi 31 proc. visų apklaustųjų, su sveikata susijusios paslaugos (informacijos apie paslaugų teikimą skirtingose ligoninėse paieška, registracija pas sveikatos priežiūros specialistus) – 23 proc., su darbo paieška susijusios paslaugos – 15 proc., su asmens dokumentais (pasais, asmens tapatybės kortelėmis, vairuotojo pažymėjimais) susijusi paslauga – 13 proc., automobilių registravimo paslauga – 10 proc., gimimo, santuokos liudijimų išdavimo  paslauga – 9 proc. nuo visų apklaustųjų. Gyventojų geriausiai vertinamos paslaugos: gyvenamosios vietos deklaravimas, pranešimai / pareiškimai policijai, automobilių registracija, asmens dokumentai, viešųjų bibliotekų katalogų prieinamumas  ir pajamų mokesčio deklaracija.
Tyrimo duomenimis, Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt  lankėsi 18 proc. Lietuvos gyventojų, palyginimui, 2018 m. IV ketv. - 20 proc. Dažniausiai Lietuvos gyventojai šiame portale lankėsi dėl elektroninės paslaugos užsakymo arba pasinaudojimo ja – 57 proc., ieškojo informacijos apie institucijų teikiamas elektronines viešąsias paslaugas – 47 proc. apsilankiusiųjų portale. 
Pažymėtina, kad padaugėjo gyventojų, kurie naudojasi su lietuvių kalba ir Lietuvos kultūros paveldu susijusiomis paslaugomis. Su lietuvių kalba susijusiomis elektroninėmis paslaugomis, tokiomis kaip internetinės vertimo priemonės, automatinės kalbos atpažinimo priemonės, naudojosi 15 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2018 m. IV ketv. - 10 proc.). Padidėjo elektronines paslaugas, susijusias su Lietuvos kultūros paveldu, naudojančių Lietuvos gyventojų dalis, šiomis paslaugomis naudojosi 6 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2018 m. IV ketv. – 5 proc.). Pažymėtina, kad šios paslaugos apima suskaitmeninto Lietuvos kultūros paveldo interneto svetainės, virtualių Lietuvos muziejų interneto svetainių, Lietuvos televizijos, radijo, kino ar kitų archyvų interneto svetainėse teikiamas informacijos paieškos, peržiūros ar užsakymo elektronines paslaugas.
Dauguma gyventojų, kurie per pastaruosius metus lankėsi viešųjų institucijų interneto svetainėse, (88 proc.) nurodė, kad nepatyrė jokių saugumo problemų. Pažymėtina, kad 64 proc. Lietuvos gyventojų pasitiki bendravimo su viešosiomis institucijomis elektroniniu būdu saugumu. 
Pažymėtina, kad išlieka stabili gyventojų, naudojusių asmens tapatybės kortelę tapatybei nustatyti ar patvirtinti elektroninėje erdvėje, dalis – 22 proc., palyginimui 2018 m. IV ketv. – 22 proc. 
Tyrimas buvo atliekamas 2019 m. lapkričio mėnesį, apklausus 1001 Lietuvos gyventojus (16-74 metų amžiaus).

Duomenų šaltinis. IVPK