Valstybės e. paslaugų šuolis į naują kokybinį lygmenį

Data

2015 05 22

Įvertinimas
0

Galimybė vienoje vietoje patogiai ir greitai rasti bei pradėti naudotis viešojo sektoriaus teikiamomis e. paslaugomis, daryti tai išmaniaisiais mobiliais įrenginiais bet kur ir bet kada – visas šias galimybes pasiūlys atnaujinamas centralizuotas Lietuvos administracinių ir viešųjų e. paslaugų portalas www.epaslaugos.lt.


Naudodamasis Elektroninės valdžios vartais, gyventojas gali pasiekti įvairias Registrų centro, Civilinės metrikacijos skyriaus, VMI, „Sodros“ ir kitų valstybės institucijų e. paslaugas, o savo tapatybės nustatymą gali atlikti per e. bankininkystės sistemą, pasinaudodamas elektroniniu, mobiliuoju parašu arba patvirtindamas asmens tapatybės kortele, rašoma pranešime spaudai.

Šiuo metu jau testuojamoje naujojoje Elektroninių valdžios vartų portalo versijoje pagerinta e. paslaugų paieška, e. paslaugų gavėjui bus pateikiama konsoliduota informacija apie jo užsakytas e. paslaugas vienoje vietoje, o vartotojo sąsaja atitiks naujausius tinkamumo naudotojui (angl. usability) reikalavimus.

„Pagrindine naujojo portalo filosofija tapo visapusiška orientacija į paslaugos gavėjo poreikius, įpročius bei naudojamas technologijas“, – sakė Rytis Kalinauskas, už portalo kūrimą atsakingas Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktoriaus pavaduotojas.

Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis finansuojamas naujasis portalas bus pritaikytas įvairiems įrenginiams ir operacinėms sistemoms, o portalo naudotojui bus vienodai patogu naudotis paslaugomis nepriklausomai nuo įrenginio – kompiuteriu, planšete ar išmaniuoju telefonu. Portale panaudota prisitaikančio dizaino (angl. responsive design) technologija užtikrins kokybišką ir greitą informacijos atvaizdavimą net ir mažesniame išmaniojo telefono ekrane.

Atnaujintas ne tik portalo programinis sprendimas ir dizainas, bet įdiegta ir nauja paieškos sistema, paremta lietuvių kalbos sintaksine-semantine analize, kuri padės naudotojams rasti elektronines paslaugas lengviau ir greičiau.

Portale taip pat atsirado ir naujas elektroninių paslaugų skirstymas ne tik pagal kategorijas, bet ir pagal paslaugos gavėjo gyvenimo įvykius.

Pasak R. Kalinausko, šiuo metu naujoji portalo versija jau pateikta naudotojų vertinimui ir testavimui: tam, kad galutinis produktas kuo geriau atitiktų jų lūkesčius, poreikius ir įpročius, iki pat vasaros pabaigos bus renkami www.epaslaugos.lt lankytojų atsiliepimai ir pasiūlymai, pagal kuriuos naujoji portalo sąsajos versija dar bus koreguojama ir tobulinama. Atsiliepimus ir pasiūlymus galima teikti el. pašto adresu info@ivpk.lt.

O nuo rudens naudojimąsi portalu palengvins ir nauja pagalbos tarnyba, leisianti naudotojui kreiptis tiek į portalą administruojančią instituciją, tiek į patį paslaugos teikėją jam patogiausiu būdu - telefonu, e. paštu, ar „pokalbių kambario“ pagalba.

„Lankstesnis ir greitesnis bendravimas su naudotojais mums leis teikti kokybiškesnes paslaugas bei operatyviau reaguoti į pastabas bei pasiūlymus dėl elektroninių paslaugų tobulinimo. Tai absoliuti būtinybė šiandien norint teikti pažangias e. paslaugas“, - sakė R. Kalinauskas.

Viena didžiausių portalo naujienų taps šios vasaros pabaigoje pasirodysianti mobilioji aplikacija eGOV-LT. Palaipsniui ji suvienys visas e. valdžios paslaugas mobiliame formate; numatoma sukurti ir e. paslaugoms skirtų mobiliųjų aplikacijų katalogą.

Naudojimąsi paslaugomis palengvins mobilaus įrenginio funkcionalumų išnaudojimas, tokių, kaip žemėlapiai, vietos nustatymas, automatinis paslaugos parinkimas pagal naudotojo buvimo vietą ir t.t. Taip pat bus įdiegtos apmokėjimo kredito kortelėmis, per „PayPal“ sistemą ar SMS žinutėmis galimybės.

Atsiras naujų funkcijų

Vienas iš didžiausių funkcinių pasikeitimų naudotojui naujame portale taps viešųjų paslaugų gavėjo konsoliduotų duomenų kortelė. Čia vienoje vietoje bus pateikta esminė informacija apie konkrečiam paslaugos gavėjui svarbius gyvenimo įvykius, pvz.: VMI permokos dydį, apdraustumo statusą „Sodroje“ ir pan.

Šis įrankis nepakeis visų e. paslaugų, kurias teikia įvairios institucijos savo portaluose, bet užtikrins greitą gyventojo informavimą apie visus esminius su administracinėmis ir viešosiomis paslaugomis susijusius faktus.

„Dar viena svarbi funkcija naudotojams – atstovavimo valdymo paslauga, kuri leis internetu atstovauti savo nepilnamečiams vaikams ar negalintiems naudotis e. paslaugomis vyresnio amžiaus žmonėms bei asmenims, kuriems jie turi teisę atstovauti kaip globėjai. Bus sudaryta galimybė fiziniam asmeniui atstovauti kitam fiziniam asmeniui pagal įgaliojimą, kuris bus saugomas Įgaliojimų registre“, - sako R. Kalinauskas.

Juridinio asmens ar įstaigos vadovas, prisijungęs prie portalo, galės sudaryti įgaliojimus savo įmonės darbuotojams internetu atstovauti įmonei užsakant ar gaunant valstybės ar savivaldybės institucijų teikiamas e. paslaugas.

Per mėnesį Elektroniniais valdžios vartais pasinaudoja apie 570 000 unikalių naudotojų, dienos metu per valandą vidutiniškai prisijungia apie 1000 naudotojų.

2014 m. Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt iš viso apsilankė 3,62 mln. lankytojų, iš jų 1,32 mln. buvo unikalių. 2015 m. planuojama sulaukti 30 proc. daugiau vartotojų.