BDAR
gdpr

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Šiemet Lietuvoje beveik trečdaliu padaugėjo internetinės bankininkystės klientų

Data

2004 10 14

Įvertinimas
0
Rugsėjo pabaigoje internetinės bankininkystės paslaugų vartotojų skaičius Lietuvoje pasiekė beveik 848 tūkst. - 32,6 proc. daugiau nei metų pradžioje ir 48,7 proc. daugiau nei prieš metus.

Tai rodo šalies komercinių bankų Eltai pateikti duomenys.

Didžioji dalis - 87,5 proc. - internetinės bankininkystės klientų tenka dviem didžiausiems šalies bankams - "Hansabankui" (47,5 proc. rinkos) bei Vilniaus bankui (40 proc.). "Hansabanko" internetinės bankininkystės paslaugos "hanza.net" vartotojų skaičius nuo šių metų pradžios išaugo 17 proc. iki 402,4 tūkst., o Vilniaus banko paslaugos "VB Internetas" - 38,5 proc. iki 339,024 tūkst. Per metus "hanza.net" vartotojų padaugėjo 26 proc., o "VB Interneto" - 59,6 proc.

Pasak "Hansabanko" valdybos pirmininko pavaduotojos, Elektroninės bankininkystės tarnybos vadovės Eglutės Klevickienės, šiuo metu internetinės bankininkystės vartotojų skaičius Lietuvoje beveik prilygsta interneto naudotojų skaičiui (jeigu žiūrėtume į suaugusius interneto vartotojus, turinčius sąskaitas bankuose).

" Vis dėlto galima daryti prielaidas, kad artimiausiu metu internetinė bankininkystė dar turės kur plėstis - interneto skvarba Lietuvoje nėra pasiekusi ES lygio, ir šis rodiklis ne tik turi kur kilti, bet ir nuolat kyla", - sakė E. Klevickienė.

Ji nurodė, kad šiais metais tikimasi aktyvesnės interneto plėtros ir dėl naujai įsigaliojusios mokesčių lengvatos kompiuterių pirkimui bei interneto įsivedimui.

"Hansabankas" pateikė duomenų, kad šiuo metu iš visų banke atliekamų operacijų su sąskaitomis net 78 proc. daroma elektroniniais kanalais, o metų pradžioje šis skaičius siekė apie 66 proc.

Šių metų pradžios duomenimis, apie 51 proc. aktyvių "hanza.net" naudotojų internetiniame banke atlikdavo įvairius mokėjimus. Iš atliekančių mokėjimus "hanza.net" vartotojų net 63,4 proc. vykdė įvairius pavedimus iš sąskaitos į sąskaitą, 58,4 proc. susimokėdavo įvairias įmokas ir mokesčius, o už komunalines paslaugas per "hanza.net" mokėjo apie 37,4 proc. operacijas atliekančių internetinio banko vartotojų.

Šiemet per tris ketvirčius sparčiausiai augo - daugiau nei po 140 proc. - trečiojo pagal dydį šalies banko "NORD/LB Lietuva" bei ketvirtojo pagal dydį "Snoro" banko elektroninės bankininkystės klientų skaičius. Rugsėjo pabaigoje "NORD/LB Lietuva" interneto linijos klientų buvo 53,7 tūkst. (6,3 proc. šios rinkos), augimas per pastaruosius metus - 203,6 proc. "Snoras" tokių klientų turėjo 22,68 tūkst. (2,7 proc. rinkos), augimas per pastaruosius metus - 355 proc.

"Dar šiais metais bankas "NORD/LB Lietuva" planuoja pateikti atnaujintą "Interneto liniją". Ji pasikeis ne tik vizualiai, bet kartu bus atsižvelgta į klientų pageidavimus", - sakė banko atstovė spaudai Rūta Bložytė.

Pavyzdžiui, klientas galės matyti informaciją apie jam išduotą kreditą, sudaryti tiesioginio debeto sutartį, atsispausdinti mokėjimo bei kitus dokumentus PDF formatu.

Ūkio bankui tenka 1 proc. interneto bankininkystės klientų - rugsėjo pabaigoje jų buvo 8,9 tūkst. Augimas šiemet siekė 36,9 proc., palyginti su praėjusių metų rudeniu, - 53,4 proc.

"Mūsų vartotojai yra labai aktyvūs. Vidutiniškai kiekvienas per dieną atlieka po vieną finansinę operaciją internete. Galima sakyti, kad neturime "nominalių" klientų", - teigė Ūkio banko atstovė spaudai Jolanta Lunevičienė.

Šiemet per pirmuosius tris ketvirčius "Sampo" banke internetinės bankininkystės klientų skaičius išaugo 101 proc. iki 9,47 tūkst. (1,1 proc. rinkos; augimas, palyginti su 2003-iųjų rugsėju, viršija 165 proc.).

Rugsėjo pabaigoje Suomijos banko "Nordea Bank Finland" Lietuvos skyrius turėjo 4,446 tūkst. internetinės bankininkystės klientų (0,5 proc. rinkos; augimas šiemet - 58 proc., per metus - 108,5 proc.). Šiaulių bankas turėjo 3,98 tūkst. internetinės bankininkystės klientų (0,5 proc. rinkos; augimas šiemet - 53 proc., per metus - 83 proc.). "Parex" bankas turi 2,55 tūkst. internetinės bankininkystės vartotojų (0,3 proc. rinkos; klientų šiemet padaugėjo 51 proc., per pastaruosius dvylika mėnesių - 38 proc.). Mažiausias šalies komercinis Medicinos bankas rugsėjo pabaigoje turėjo 764 internetinės bankininkystės vartotojus (0,1 proc. rinkos).

Praėjusių metų rugsėjo pabaigoje Lietuvoje komerciniai bankai turėjo 570,357 tūkst. interneto paslaugų vartotojų, praėjusių metų pabaigoje - 639,393 tūkst., šių metų trečiojo ketvirčio pabaigoje - 847,887 tūkst.

Šaltinis: ELTA