BDAR
gdpr

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Populiariausia tarp pagrindinių gyventojams skirtų elektroninių paslaugų – pajamų mokesčio deklaravimo paslauga

Data

2022 05 18

Įvertinimas
1
Populiariausia tarp pagrindinių gyventojams skirtų elektroninių paslaugų – pajamų mokesčio deklaravimo paslauga.jpg

Informacinės visuomenės plėtros komiteto užsakymu 2022 m. II ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 59 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse, palyginimui, 2021 m. II ketv. – 56 proc. Dažniausiai šiose interneto svetainėse ieškoma informacijos apie valstybės instituciją ar įstaigą (56 proc. apsilankiusiųjų), naudojamasi valstybės institucijų ir įstaigų teikiamomis elektroninėmis viešosiomis paslaugomis (50 proc. apsilankiusiųjų), ieškoma informacijos apie galimybių pasą ir jo aktyvavimą (45 proc. apsilankiusiųjų), ieškoma informacijos apie valstybės institucijų ir įstaigų teikiamas viešąsias paslaugas ir jų gavimo tvarką (34 proc. apsilankiusiųjų), parsisiunčiami prašymai, formos (23 proc. apsilankiusiųjų) bei ieškoma informacijos apie darbuotojus, jų kontaktus (21 proc. apsilankiusių viešojo sektoriaus interneto svetainėse).

Pažymėtina, kad 39 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse, nurodė, kad sudėtinga  naudotis elektroninėmis paslaugomis. Dalis gyventojų nesilankymo viešųjų institucijų interneto svetainėse priežastimi nurodė, kad neranda reikiamos informacijos (22 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse). Tačiau dauguma gyventojų (78 proc.) pateikiamos informacijos kokybę bendrai vertina teigiamai.

Kaip ir ankstesniais metais, tarp gyventojų populiariausios išlieka šios elektroninės paslaugos: pajamų mokesčio deklaravimo paslauga – ja naudojosi 46 proc. visų apklaustųjų, su sveikata susijusios paslaugos (informacijos apie paslaugų teikimą skirtingose ligoninėse paieška, registracija pas sveikatos priežiūros specialistus) – 45 proc., automobilių registravimo paslauga – 20 proc., su asmens dokumentais (pasais, asmens tapatybės kortelėmis, vairuotojo pažymėjimais) susijusi paslauga – 20 proc., darbo paieškos paslauga – 17 proc., su gimimo ir santuokos liudijimais susijusi paslauga – 13 proc. nuo visų apklaustųjų. Gyventojų geriausiai vertinamos paslaugos: pajamų mokesčio deklaracija, gyvenamosios vietos deklaravimas, viešųjų bibliotekų katalogų prieinamumas, priėmimas į aukštąsias mokyklas, automobilių registracija, asmens dokumentai ir gimimo, santuokos liudijimai.

Tyrimo duomenimis, Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt  lankėsi 42 proc. Lietuvos gyventojų, palyginimui, 2021 m. II ketv. - 35 proc. Dažniausiai Lietuvos gyventojai šiame portale lankėsi dėl elektroninės paslaugos užsakymo arba pasinaudojimo ja – 66 proc., ieškojo informacijos apie institucijų teikiamas elektronines viešąsias paslaugas – 46 proc. apsilankiusiųjų portale. 

Su lietuvių kalba susijusiomis elektroninėmis paslaugomis, tokiomis kaip internetinės vertimo priemonės, automatinės kalbos atpažinimo priemonės, naudojosi 18 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2021 m. II ketv. - 17 proc.). Su Lietuvos kultūros paveldu susijusiomis elektroninėmis paslaugomis naudojosi 7 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2021 m. II ketv. – 4 proc.). Pažymėtina, kad šios paslaugos apima suskaitmeninto Lietuvos kultūros paveldo interneto svetainės, virtualių Lietuvos muziejų interneto svetainių, Lietuvos televizijos, radijo, kino ar kitų archyvų interneto svetainėse teikiamas informacijos paieškos, peržiūros ar užsakymo elektronines paslaugas.

Dauguma gyventojų, kurie per pastaruosius metus lankėsi viešųjų institucijų interneto svetainėse, (88 proc.) nurodė, kad nepatyrė jokių saugumo problemų. Pažymėtina, kad 64 proc. Lietuvos gyventojų pasitiki bendravimo su viešosiomis institucijomis elektroniniu būdu saugumu. 

Pažymėtina, kad nuosekliai auga gyventojų, naudojusių asmens tapatybės kortelę tapatybei nustatyti ar patvirtinti elektroninėje erdvėje, dalis – 30 proc., palyginimui 2021 m. II ketv. – 28 proc. 

Tyrimas buvo atliekamas 2022 m. balandžio mėnesį, apklausus 1027 Lietuvos gyventojų (16-74 metų amžiaus).

Detalesnę informaciją galite rasti Informacinės visuomenės plėtros statistikos portale.