BDAR
gdpr

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Išaugo valstybės institucijų teikiamų paslaugų perkėlimo į internetą lygis

Data

2012 01 03

Įvertinimas
0

UAB „Socialinės informacijos centro“ atliktas tyrimas parodė, kad pagrindinės viešosios ir administracinės paslaugos į internetą perkeltos 81,5 proc. (lyginant su 2010 m., rodiklis padidėjo 3,4 proc. punktais). Ypač išaugo visiškai interaktyvių, t. y. aukščiausiu perkėlimo į internetą lygiu teikiamų, elektroninių paslaugų procentas, kuris, lyginant su 2010 m., padidėjo 10 proc. punktų ir pasiekė 69,1 proc.


Viešųjų ir administracinių paslaugų, skirtų gyventojams, perkėlimas į elektroninę erdvę padidėjo 1,5 proc. punkto (iki 77,6 proc.), o paslaugų, skirtų verslo subjektams, perkėlimas − 6,9 proc. punkto (iki 87,5 proc.).


Šiai pažangai per pastaruosius dvejus metus įtakos turėjo sėkmingai įgyvendinami projektai, finansuojami Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ lėšomis. 2010-2011 m., įgyvendinant Valstybinio socialinio draudimo fondo projektą „Elektroninės gyventojų aptarnavimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas“, VĮ „Regitra“ projektą „Vairuotojų pažymėjimų išdavimo/keitimo paslaugų perkėlimas į elektroninę terpę“, Lietuvos darbo biržos projektą „Elektroninių viešųjų paslaugų teikimo visuomenei perkėlimas į internetinę erdvę – eDbirža“, Gyventojų registro tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos projektą „Civilinės būklės aktų įrašų registravimo, liudijimų išdavimo elektroninės paslaugos“, VĮ „Registrų centro“ projektą „Juridinių asmenų registravimo elektroninė paslauga (JAREP)“, Policijos departamento projektą „Viešosios policijos paslaugos „Pranešimų policijai teikimas“ perkėlimas į elektroninę erdvę“, sukurtos naujos gyventojams ir verslo įmonėms naudingos bei reikalingos elektroninės paslaugos.


Aukščiausiu galimu perkėlimo į internetą brandos lygiu Lietuvoje jau teikiamos tokios paslaugos, kaip gyventojų pajamų deklaravimas, laisvų darbo vietų paieška, vairuotojų pažymėjimų išdavimas, pranešimų policijai pateikimas, gyvenamosios vietos deklaravimas, socialinių įmokų už darbuotojus deklaravimas, pelno mokesčio ir pridėtinės vertės mokesčio deklaravimas, naujos įmonės steigimas, muitinės deklaracijų teikimas, viešųjų pirkimų vykdymas.


Lyginant su 2010 m. situacija, internete aukštesniu brandos lygiu teikiamos tokios paslaugos, kaip laisvų darbo vietų paieška, gimimo ir santuokos liudijimų išdavimas, naujų įmonių steigimas.


„Šie rezultatai rodo, kad informacinės visuomenės plėtros srityje Lietuva nuosekliai žengia į priekį. Į elektroninę erdvę perkeltos paslaugos gali dar labiau palengvinti tūkstančių įmonių ir paprastų žmonių kasdienį gyvenimą“, − sako Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) direktorius Valdas Kišonas.


Tyrime taip pat teigiama, kad, 2011 m. IV ketvirčio duomenimis, internetu naudojasi 64 proc. 16–74 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, o valstybės institucijų interneto svetainėse lankosi trečdalis, t.y. 32 proc. gyventojų.


Valstybės institucijų interneto svetainėse gyventojai dažniausiai ieško bendrosios informacijos apie instituciją ar jos veiklą (46 proc.), pildo elektronines deklaracijas, prašymus ir kitas formas (38 proc.), ieško informacijos apie institucijos teikiamas paslaugas ir jų gavimo tvarką (33 proc.). Populiariausia gyventojų naudojama viešoji arba administracinė elektroninė paslauga – pajamų mokesčio deklaravimas internetu (ja naudojasi 16 proc. gyventojų).


Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt per pastaruosius 12 mėnesių lankėsi 8 proc. gyventojų, 71 proc. apsilankiusiųjų pasinaudojo portalo teikiamomis elektroninėmis paslaugomis. Asmens tapatybės kortele savo tapatybei internete patvirtinti bent kartą per pastaruosius 12 mėnesių naudojosi 8 proc. gyventojų.


Visų gyventojams internetu teikiamų viešųjų elektroninių paslaugų kokybę gyventojai vertina gerai – 8 balais iš 10.


Tyrimą IVPK užsakymu 2011 m. lapkričio–gruodžio mėn. atliko UAB „Socialinės informacijos centras“.


Duomenų šaltinis: IVPK