BDAR
gdpr

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Internetu į viešojo administravimo institucijas yra kreipęsi 28 proc. interneto vartotojų

Data

2003 12 15

Įvertinimas
0
Informacinės visuomenės plėtros komitetas (IVPK) prie Vyriausybės užsakymu atliktos apklausos duomenimis, kad nors kartą internetu į viešojo administravimo institucijas yra kreipęsi 28 proc. visų interneto vartotojų Lietuvoje. Tai sudaro 5,8 proc. visų šalies gyventojų.

2003 m. spalio mėn. tyrimų bendrovės “TNS–Gallup” atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė (53 proc.) besilankančių valdžios institucijų tinklapiuose žmonių siekė susipažinti su rengiamais teisės aktų projektais ir pateikti pasiūlymus dėl jų tobulinimo. 17 proc. viešojo administravimo institucijų interneto svetainių lankytojų kreipėsi į valstybės ar savivaldybės tarnautojus, atsakingus už dominantį klausimą.

Informaciją apie respondento teises, galiojančius įstatymus kaip labiausiai reikalingą nurodė 62 proc. valdžios institucijų svetainių lankytojų. 53,9 proc. jų labiausiai reikalinga informacija apie mokslo, studijų galimybes, 52,4 proc. lankytojų domina turistinė bei laisvalaikio informacija, lygiai pusė besilankančių respondentų domisi informacija apie institucijos teikiamas paslaugas.

Visi, tarp jų ir internetu nesinaudojantys respondentai buvo klausiami, kokios valstybinių institucijų internetu teikiamos paslaugos jiems būtų aktualiausios. Beveik pusė – 47 proc. – respondentų nurodė su sveikatos apsauga susijusias paslaugas, 42 proc. domina darbo paieška, 25 proc. gyventojų internete aktualios socialinio aprūpinimo paslaugos.

Europos sąjungos šalyse, remiantis pernai bendrovės “Cap Gemini Ernst & Young” atlikto tyrimo duomenimis, labiausiai išvystytos yra mokesčių, darbdavių socialinių įnašų rinkimo internetu paslaugos. Antrą vietą pagal išvystymo lygį užima įmonių registravimo bei duomenų pateikimo statistikos įstaigoms paslauga, socialinės apsaugos įmokų mokėjimas ir viešųjų pirkimų paslaugos. Vis dėlto net ES mažiausiai išvystytos el. valdžios paslaugos, susijusios su sveikatos apsauga. Geriausiai el. valdžios galimybės vertinamos Airijoje: pagal tyrimų bendrovės sudarytą skalę, šalyje šių paslaugų įgyvendinimo lygis siekia 85 proc. iš 100 galimų. Jai ant kulnų lipa Švedija ir Suomija, kurių el. vyriausybės lygis įvertintas atitinkamai 81 ir 70 proc.

Šaltinis: IVPK