Inicijuojamas el. paslaugų sukūrimas socialinės paramos šeimoms
Data
2014 11 03
Įvertinimas

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija inicijuoja projektą, kurio metu bus sukurtos 3 ir 4 brandos lygio elektroninės paslaugos socialinės paramos šeimoms informacinėje sistemoje.
Socialinės paramos šeimai informacinė sistema (toliau – SPIS) – tai informacinė sistema, veikianti pagal strateginės partnerystės sutartis tarp socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir visų šalies savivaldybių. Dabartinės SPIS paskirtis yra sudaryti galimybę savivaldybėms IT priemonėmis registruoti informaciją apie socialinę paramą – pinigines išmokas, socialines paslaugas ir vaikų teisių apsaugą savivaldybėse. Viso teikiama beveik 100 socialinės paramos rūšių.
Šiuo metu SPIS teikiamos tik antro brandos lygio elektroninės paslaugos. Įgyvendinus projektą 4 brandos lygiu, į elektroninę erdvę bus perkeltos 6 paslaugos, 3 brandos lygiu – 20 paslaugų.
Organizaciniu aspektu, ministerijos ir savivaldybių bendradarbiavimas socialinės paramos srityje įtvirtintas strateginės partnerystės sutartimi. Įgyvendinus projektą, strateginės partnerystės sutartis bus papildyta nuostatomis dėl elektroninių paslaugų teikimo ir plėtojimo, bei naujų kompiuterinių ir programinių priemonių naudojimo.
Tikimasi, kad įgyvendinus projektą iš viso į elektroninę erdvę bus perkeltos 26 paslaugos, SPIS architektūra ir techniniai pajėgumai bus pritaikyti el. paslaugoms teikti. Taip pat planuojama sukurti sąsajas su informacinėmis sistemomis ir registrais, susijusiais su paslaugų teikimu.
Bus sudarytos techninės galimybės socialinę paramą registruoti seniūnijose bei apmokyti susiję socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, savivaldybių ir seniūnijų darbuotojai.
Projektas įgyvendinamas Ekonomikos augimo veiksmų programos prioriteto "Informacinė visuomenė visiems" , kurį administruoja Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos, lėšomis.
Duomenų šaltinis: IVPK