BDAR
Close

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


Informacinių technologijų naudojimas namų ūkiuose

Data

2022 08 19

Įvertinimas
1
Informacinių technologijų naudojimas namų ūkiuose.jpg

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2022 m. asmeninius kompiuterius namuose turėjo 80 proc., interneto prieigą – 88 proc. namų ūkių, 2021 m. – atitinkamai 81 ir 87 proc.
Mieste kompiuterius namuose turėjo 84 proc., interneto prieigą – 90 proc. namų ūkių, kaime – 73 ir 84 proc. Iš namų ūkių su vaikais kompiuterius namuose turėjo 97 proc., interneto prieigą – 100 proc., be vaikų – atitinkamai 75 ir 84 proc. 

2022 m. internetu naudojosi 88 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (2021 m. – 87 proc.). Iš 16–24 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi 100 proc., iš 65–74 metų amžiaus – 57 proc. Palyginti su praėjusiais metais, 2 procentiniais punktais padidėjo vyresnio (65–74 metų) amžiaus gyventojų, besinaudojančių internetu, dalis.

82 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų internetu naudojosi kasdien (94 proc. tokio amžiaus internautų), 4,5 proc. – bent kartą per savaitę, bet ne kasdien (5 proc. tokio amžiaus internautų). Taigi ne rečiau kaip kartą per savaitę internetu naudojosi 87 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 99 proc. tokio amžiaus internautų.

Internetas daugiausia buvo naudojamas informacijos paieškai, ryšiams, laisvalaikiui (klausėsi muzikos, žiūrėjo vaizdo medžiagą, žaidė internetu) ir bankininkystei: informacijos paieškai bei ryšiams internetą naudojo po 84 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (po 96 proc. tokio amžiaus internautų), laisvalaikiui 76 proc. (87 proc. internautų), naudojosi internetinės bankininkystės paslaugomis 75 proc. (85 proc. internautų).

Su sveikata susijusiais tikslais internetu ar mobiliosiomis programėlėmis 2022 m. naudojosi 72 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų (82 proc. internautų).

32 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų naudojosi internetu mokymosi, kvalifikacijos kėlimo ar savišvietos tikslais (37 proc. tokio amžiaus internautų).

Valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis bent kartą per metus pasinaudojo 74 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 83 proc. tokio amžiaus internautų.

E. prekyba per paskutinius 3 mėnesius asmeniniais tikslais naudojosi 46 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 52 proc. tokio amžiaus internautų. Per pastaruosius 12 mėn. prekes ar paslaugas internetu pirko ar užsakė 60 proc. 16–74 metų amžiaus gyventojų, arba 68 proc. šio amžiaus internautų.

Dažniausiai internetu buvo perkami drabužiai, avalynė, aksesuarai (63 proc. e. prekybos naudotojų), kosmetika, grožio ar sveikatingumo produktai (32 proc.), vaistai, maisto papildai, vitaminai (31 proc.), paruoštas maistas ir gėrimai pristatomi iš maitinimo įmonių (29 proc.), maisto produktai ir gėrimai iš parduotuvių (26 proc.), baldai, interjero reikmenys (23 proc.), buitinė technika ar elektronika (22 proc.).

Daugiau informacijos šia tema rasite Rodiklių duomenų bazėje.

Duomenų šaltinis. Lietuvos statistikos departamentas