Informacinių technologijų naudojimas įmonėse 2016 m.

Data

2016 07 22

Įvertinimas
0
computer-336628_960_720.jpg

Elektronines socialinės žiniasklaidos priemones darbo tikslams naudoja 43,9 proc. įmonių

2016 m. pradžioje kompiuteriais ir internetu naudojosi visos gamybos ir paslaugų įmonės, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų, remdamasis infor­ma­cinių technologijų (IT) naudojimo įmonėse tyrimo duomenimis, praneša Lietuvos statistikos departamentas. Mobiliojo (judriojo) ryšio operatorių tinklais teikiama interneto prieiga naudojosi 72,1 proc. įmonių (2015 m. – 64,5 proc.). Mobilia interneto prieiga darbo reikalais naudojosi 17,2 proc. darbuotojų (2014 m. – 13,6 proc.).

Išankstiniais duomenimis, 2016 m. pradžioje kompiuteriais kasdieniame darbe bent kartą per savaitę naudojosi 43,5 proc. gamybos ir paslaugų įmonių darbuotojų, internetu – 39,8 proc. 15,5 proc. įmonių turėjo savo IT specialistus, kurių pagrindinis darbas buvo susijęs su IT siste­mų diegimu, tobulinimu ir priežiūra. 2015 m. pradžioje tokių įmonių buvo 15 proc., o 2014 m. pradžioje – 16 proc. Per 2015 m. 7,4 proc. įmonių ieškojo IT specialistų, o 3,6 proc. susidūrė su problemomis jų ieškodamos. Dalis įmonių, naujiems įgūdžiams įgyti ar turimiems tobulinti organizavo mokymus IT srityje: IT specialistams mokymus organizavo 5,8 proc. įmonių, kitiems darbuotojams – 7,4 proc. (2013 m. pradžioje – atitinkamai 6,2 ir 8,4 proc.)

2016 m. pradžioje interneto svetainę turėjo 75,2 proc. įmonių (2015 m. – 77,3 proc.). Dalis mažų ir vidutinių įmonių savo virtualų turinį perkelia į socialius tinklus ir atsisako interneto svetainių palaikymo išlaidų. 42,4 proc. įmonių interneto svetainėje skelbė prekių ar paslaugų katalogus ir kainynus, 15,9 proc. – teikė galimybę užsisakyti, rezervuoti ar pirkti norimus produktus elektroniniu būdu. 21 proc. įmonių svetainėje informavo apie laisvas darbo vietas arba teikė galimybę pateikti prašymą dėl darbo, 22 proc. – teikė nuorodas į įmonės socialinius tinklus.

Elektronines socialinės žiniasklaidos priemones darbo tikslais naudoja 43,9 proc. įmonių: 40,3 proc. įmonių turėjo paskyras socialiniuose tinkluose (pvz., „Facebook"), 15,7  – platino informaciją keitimosi multimedijos turiniu svetainėse (pvz., „YouTube", „Picassa"), 9,1 – įmonės tinklaraščius (pvz., „Twitter"). 11,2 proc. įmonių keitėsi žiniomis vikio priemonių pagrindu.

Per 2016 m. informaciją iš valstybės institucijų interneto svetainių naudojo 65,9 proc. įmonių (2015 m. – 71 proc.). 57,4 proc. informaciją naudojo įmonės komercinei veiklai, administravimo procesams – 34,7, elektroninėms paslaugoms kurti ar teikti – 34,2 proc.

2016 m. pradžioje 16,7 proc. įmonių naudojo debesų kompiuterijos internetu paslaugas (2015 m. – 16,2 proc.) . Elektroninio pašto, kaip debesų kompiuterijos paslaugą naudojo 12,3 proc. įmonių, biuro programinės įrangos naudojimo – 6,3, įmonės duomenų bazių prieglobos paslaugą – 8,7, duomenų rinkmenoms saugoti – 9,4, finansų ar apskaitos programinei įrangai – 7,4, ryšių su klientais valdymo programinei įrangai – 4,4 proc. IT pajėgumų užtikrinimą nuosavos programinės įrangos veikimui, kaip debesų kompiuterijos paslaugą, naudojo 6 proc. įmonių.

12,1 proc. įmonių per 2015 m. analizavo didelių duomenų (Big data) rinkinius. Daugiausiai įmonių (7,2 proc.) analizavo vietos nustatymo duomenis, gautus iš nešiojamųjų prietaisų. Iš socialinės žiniasklaidos gautus duomenis naudojo 6,1 proc. įmonių, iš įmonės gaminamų (parduodamų) prietaisų ar jutiklių – 5,9 proc. įmonių. 10,3 proc. įmonių didelių duomenų analizę atliko įmonės darbuotojai, 4,2 proc. įmonių samdė išorinius specialistus.

2015 m. kompiuterius ir elektroninius tinklus prekybai (prekėms ar paslaugoms pirkti arba parduoti) naudojo 36,5 proc. įmonių (2014 m. – 36 proc.). Per 2015 m. 26 proc. įmonių pirko (užsakė) prekes ar paslaugas internetu arba kompiuteriniais tinklais, naudodamos elektroninių duomenų mainų technologijas, 19,7 proc. – gavo užsa­kymų (2014 m. – atitinkamai 27,2 ir 19 proc.). Elektronines sąskaitas faktūras siuntė 60,1 proc., gavo – 82,4 proc. įmonių (2014 m. – atitinkamai 55,5  ir 83,4 proc.). Standartinio formato elektronines sąskaitas faktūras, tinkamas automatiškai apdoroti, siuntė 24,5 proc., netinkamas automatiškai apdoroti – 54,9 proc., įmonių. Standartinio formato elektronines sąskaitas faktūras, tinkamas automatiškai apdoroti, gavo 40,1 proc., netinkamas – 74,1 proc. įmonių. Įmonių išteklių planavimo sistemą (ERP) naudojo 40,1 proc. įmonių.

Kvalifikuotą elektroninį parašą (toliau – e. parašas) naudojo 84,4 proc. įmonių. Įmonės, turinčios 10 ir daugiau darbuotojų, turi teikti elektroninius socialinio draudimo pranešimus, pasirašytus kvalifikuotu e. parašu, tad galime teigti, kad daugiau kaip 15 proc. įmonių socialinio draudimo pranešimų teikimą patiki finansines, apskaitos paslaugas teikiančioms įmonėms. Elektroninėms paslaugoms gauti e. parašą naudojo 81,8 proc., elektroninėms paslaugoms teikti – 33,1, siunčiamiems elektroniniams dokumentams pasirašyti – 50,7, vidiniams dokumentams pasirašyti – 16,6 proc. įmonių.

Duomenų šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas