Elektroninių paslaugų pirmūnai

Data

2014 09 05

Įvertinimas
0

„Nemalonumai per valdiškus namus“. Nors tokiu žodžių junginiu parastai žongliruoja būrimo salonų šeimininkės, įvairių pažymų, protokolų, leidimų ar pan. dokumentų tvarkymas, erzina kiekvieną normalų žmogų. Visa laimė, kad kompiuterių amžiuje daugybę nervų ląsteles žudančių ir laiką vagiančių darbų galima atlikti nekeliant kojos iš namų. VĮ „Regitra“ elektroninių paslaugų meniu net 23 pasiūlymai svarbius reikalus susitvarkyti nuotoliniu būdu.

„Regitros“ Informacinių technologijų departamento direktorius Vytautas Jasiulevičius, vardindamas populiariausias ir didžiausią pridėtinę vertę kuriančias elektronines paslaugas, patikino, kad nuo pat pirmosios dienos, kai buvo sukurtos prielaidos išvengti „popierizmo“ ir žygių į šios valstybinės įmonės padalinius, daugiausia kartų buvo pasinaudota galimybe informuoti transporto priemonių registro tvarkytoją (VĮ „Regitra“) apie transporto priemonės savininko pasikeitimą.

„Pardavęs automobilį žmogus gali bet kuriuo paros metu „Regitros“ tinklalapyje pateikti informaciją apie įvykusį sandorį ir naują mašinos šeimininką. Formaliai taisyklės vis dar reikalauja pateikti tai patvirtinančius dokumentus, tačiau jei nufotografuotos ar nuskenuotos sutarties turinys perskaitomas, o parašai aiškiai matomi – mums to visiškai pakanka. Po 15 minučių atkeliauja signalas apmokėti paslaugą, o tai padarius – žinia apie užsakymo įvykdymą. Nuo šios vasaros tokias procedūras atliekant internetu, paslauga kainuoja 20 proc. pigiau“, – teigė V. Jasiulevičius.

Metų pradžioje įsigaliojus reikalavimams naudoti specialiąsias numerių lenteles, jei gabenami dviračiai uždengia valstybinio registracijos numerio ženklą, „Regitra“ nedelsdama pasiūlė ir šias problemas išspręsti nuotoliniu būdu. Tokių numerių lentelių užsakymų internetu skaičius gerokai pranoko optimistiškiausias prognozes.

Pradėjus „dirbti“ Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, numatančioms leidimo transporto priemonei dalyvauti eisme sustabdymą, savais automobiliais besirūpinantys žmonės taip pat labai aktyviai naudojasi galimybe susitvarkyti formalumus nuotoliniu būdu.

Internetu atliekama bene visas 100 proc. operacijų, susijusių su vardinių numerių užsakymu. Itin populiaru elektroninėje erdvėje užsisakyti įvairias informacines pažymas, sutvarkyti įgaliojimus (kai įmonės vadovas deleguoja teisę tvarkyti su transporto priemonių registracija susijusius reikalus kažkam iš darbuotojų) ir t. t.

Pasak V. Jasiulevičiaus, tvarkant transporto registrą nuotoliniu būdu Lietuvoje sudaryta galimybė atlikti absoliučiai visas operacijas, kokios tik atliekamos civilizuotose Europos šalyse.

Be e.paslaugų, susijusių su transporto priemonių registravimu, „Regitros“ interneto tinklapyje dar galima rasti visą įmanomą informaciją apie vairavimo egzaminus, atlikti svarbiausius formalumus, susijusius su vairuotojo pažymėjimu, atlikti transporto priemonių paiešką ir t. t.

Duomenų šaltinis: VĮ "Regitra"