Beveik 42 proc. įmonių darbo tikslams naudoja elektronines socialinės žiniasklaidos priemones

Data

2015 07 24

Įvertinimas
0
computer-820281_1280.jpg

2015 m. pradžioje kompiuteriais ir plačiajuosčiu internetu naudojosi visos gamybos ir paslaugų įmonės, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų, remdamasis infor­ma­cinių technologijų (IT) naudojimo įmonėse tyrimo duomenimis, praneša Lietuvos statistikos departamentas. Mobiliuoju plačiajuosčiu ryšiu, tiekiamu mobiliojo (judriojo) ryšio operatorių tinklais, naudojosi 64,5 proc. įmonių (2014 m. – 53,3 proc.). Mobilia interneto prieiga darbo reikalais naudojosi 13,6 proc. darbuotojų (2014 m. – 11,4 proc.).

2015 m. pradžioje interneto svetainę turėjo 77,3 proc. įmonių (2014 m. – 74,5 proc.). 50,4 proc. įmonių interneto svetainėje skelbė prekių ar paslaugų katalogus ir kainynus, 20,3 proc. – teikė galimybę užsisakyti, rezervuoti ar pirkti norimus produktus elektroniniu būdu. 20 proc. įmonių svetainėje informavo apie laisvas darbo vietas arba teikė galimybę pateikti prašymą dėl darbo, 20,8 proc. – teikė nuorodas į įmonės socialinius tinklus.

Elektronines socialinės žiniasklaidos priemones darbo tikslais naudojo 41,6 proc. įmonių: 35,5 proc. įmonių turėjo paskyras socialiniuose tinkluose (pvz., „Facebook"), 14 proc. – platino informaciją keitimosi multimedijos turiniu svetainėse (pvz., „YouTube", „Picassa""), 8,4 proc. – vedė įmonės tinklaraščius (pvz., „Twitter"), 11,6 proc. įmonių keitėsi žiniomis vikio priemonių pagrindu. Įmonės, socialinės žiniasklaidos priemones naudojo įvaizdžiui plėtoti ar produktams parduoti – 32,7 proc., klientų nuomonėms, atsiliepimams, klausimams gauti arba į juos atsakyti – 26, įtraukti klientus į prekių ar paslaugų kūrimą ar inovacijas – 12,4, bendradarbiauti su verslo partneriais – 19,7, darbuotojų paieškai – 17,2, keistis požiūriu, nuomone ar informacija įmonėje – 20,4 proc.

2014 m. informaciją iš valstybės institucijų interneto svetainių naudojo 71 proc. įmonių: 37,5 proc. informaciją naudojo įmonės komercinei veiklai, 63,4 proc. – administravimo procesams, 36,7 proc. – elektroninėms paslaugoms kurti ar teikti.

2015 m. pradžioje 16,2 proc. įmonių pirko debesų kompiuterijos internetu paslaugas (2014 m. – 13,5 proc.). Elektroninio pašto, kaip debesų kompiuterijos paslaugą, naudojo 12,3 proc. įmonių, biuro programinės įrangos naudojimo – 5,4, įmonės duomenų bazių prieglobai – 8,1, duomenų rinkmenoms saugoti – 8,1, finansų ar apskaitos programinei įrangai – 7,2, ryšių su klientais valdymo programinei įrangai – 3,5 proc. IT pajėgumų užtikrinimą nuosavos programinės įrangos veikimui, kaip debesų kompiuterijos paslaugą, naudojo 5,7 proc. įmonių.

2014 m. kompiuterius ir elektroninius tinklus prekybai (prekėms ar paslaugoms pirkti arba parduoti) naudojo 36 proc. įmonių (2013 m. – 35,8 proc.). 2014 m. 27,2 proc. įmonių pirko (užsakė) prekes ar paslaugas internetu arba kompiuteriniais tinklais, naudojant elektroninių duomenų mainų technologijas, 19 proc. – gavo užsa­kymų (2013 m. – atitinkamai 24,6 ir 19,3 proc.).

2014 m. elektronines sąskaitas faktūras siuntė 55,5 proc. įmonių, gavo – 83,4 proc. (2013 m. – atitinkamai 48,4 ir 81,6 proc.). Standartinio formato elektronines sąskaitas faktūras, tinkamas automatiškai apdoroti, siuntė 20 proc. įmonių, netinkamas automatiškai apdoroti – 50,7 proc. Standartinio formato elektronines sąskaitas faktūras, tinkamas automatiškai apdoroti, gavo 39,7 proc. įmonių, netinkamas – 74,8 proc.

2015 m. pradžioje kvalifikuotą elektroninį parašą naudojo 86,4 proc. įmonių (2014 m. – 87,1 proc.). Elektroninėms paslaugoms gauti e. parašą naudojo 82,5 proc. (2014 m. – 81 proc.), elektroninėms paslaugoms teikti – 32,8 (2014 m. – 32,4 proc.), siunčiamiems elektroniniams dokumentams pasirašyti – 46,7 (2014 m. – 45,7proc.), vidiniams dokumentams pasirašyti – 14 proc. (2014 m. – 13,8 proc.).

Įmonių išteklių planavimo sistemą (ERP) naudojo 40,1 proc. įmonių, ryšių su klientais valdymo (CRM) – 34,4 proc. (2014 m. pradžioje – atitinkamai 29,8 ir 27,2 proc.). 53,1 proc. įmonių teikė darbuotojams nuotolinę prieigą prie įmonės el. pašto sistemos, dokumentų ar specializuotų taikomųjų programų, 34,9 proc. – mokėjo už reklamos paslaugas internete (2014 m. pradžioje – atitinkamai 52,6 ir 35,8 proc.). 2015 m. pradžioje kompiuteriais kasdieniame darbe bent kartą per savaitę naudojosi 41,3 proc. gamybos ir paslaugų įmonių darbuotojų, internetu – 38,9 proc. 2015 m. pradžioje 15 proc. įmonių turėjo savo IT specialistus, kurių pagrindinis darbas buvo susijęs su IT siste­mų diegimu, tobulinimu ir priežiūra. 2014 m. pradžioje tokių įmonių buvo 16 proc. (2013 m. pradžioje – 22,5 proc.). IT specialistų turinčių įmonių mažėjimas rodo, kad įmonės IT priežiūra patikima specializuotoms įmonėms. Per 2014 m. 7,4 proc. įmonių ieškojo IT specialistų, o 3,4 proc. susidūrė su problemomis jų ieškodamos. Dalis įmonių naujiems įgūdžiams įgyti ar turimiems tobulinti organizavo mokymus IT srityje: IT specialistams organizavo 6,2 proc. įmonių, kitiems darbuotojams – 8,4 proc. (2013 m. pradžioje – atitinkamai 4,7 ir 7,1 proc.).

Daugiau informacijos šia tema rasite Rodiklių duomenų bazėje ir leidinyje „Informacinės technologijos Lietuvoje 2015 m.", kuris bus išleistas 2015 m. lapkričio 13 d.

Duomenų šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas