BDAR
gdpr

JŪSŲ ASMENS DUOMENŲ VALDYMAS

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.


82 procentai įstaigų teikė pirmojo lygio elektronines paslaugas

Data

2012 04 16

Įvertinimas
1

Lietuvos statistikos departamento atlikto tyrimo duomenimis, 2012 m. pradžioje 82,7 procento valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų (toliau – įstaigos) teikė pirmojo lygio elektronines paslaugas internetu, t. y. informaciją apie jų vykdomas funkcijas ir teikiamas paslaugas buvo galima rasti jų interneto svetainėje. 59,6 procento įstaigų teikė galimybę parsisiųsti įvairias formas, 15,7 procento – grąžinti jas užpildytas. 18,4 procento įstaigų nurodė, kad teikia galimybę atlikti administracines procedūras elektroniniu būdu, t. y. be papildomų popierinių procedūrų. 10,2 procento įstaigų automatiškai (nereikalaudamos atskiro prašymo) teikė tam tikras socialinio ar ekonominio pobūdžio paslaugas, teikdamos e. paslaugas naudojo buvusią vartotojo registraciją ir duomenis apie vartotoją (teikė iš dalies užpildytas duomenų perdavimo formas).

91,2 procento įstaigų, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų, turėjo interneto svetainę ar savo tinklalapį bendroje svetainėje, jungiančioje skirtingų šalies rajonų įstaigas, teikiančias konkrečias viešąsias paslaugas. Tarp neturinčių daugiausia – savivaldybių priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo įstaigų. Daugiau kaip 85 procentai įstaigų interneto svetainėje skelbė aktualias su įstaigos veikla susijusias naujienas, teisinę informaciją, įstaigos struktūrą ir aktualius kontaktinius duomenis. 94,5 procento įstaigų teigė, kad konsultacines paslaugas teikė elektroniniu paštu, 77,2 procento – kad konsultavo interneto svetainėje.

2011 m. pirmąjį ketvirtį su valstybės institucijomis bendravo ir elektroninėmis viešosiomis paslaugomis naudojosi 44 procentai 16–74 metų amžiaus internautų (28 procentai visų šios amžiaus grupės gyventojų). Bent kartą per metus valstybės institucijų ar kitų viešųjų paslaugų įstaigų elektroninėmis paslaugomis pasinaudojo trečdalis (30 procentų) visų 16–74 metų amžiaus gyventojų.

Beveik visos įmonės (98,1 procento) 2010 m. internetą naudojo bendraudamos su valstybės institucijomis (2009 m. – 95 procentai). Informacijos institucijų svetainėse ieškojo 92,3 procento įmonių, 97,8 procento – siuntėsi įvairias formas, 92,6 procento – grąžino jas užpildytas. 95,6 procento įmonių pasinaudojo valstybės institucijų teikiama galimybe atlikti administracines procedūras elektroniniu būdu (be papildomų popierinių procedūrų): 94,4 procento deklaravo socialinio draudimo įmokas, 91,8 procento – pelno mokesčio, 92,3 – teikė pridėtinės vertės deklaracijas. 27,2 procento įmonių internetu siekė gauti valdžios institucijų (Lietuvos ar Europos Sąjungos) viešųjų pirkimų konkursų dokumentus ir specifikacijas, 23 procentai – teikė siūlymus elektroninėje paraiškų sistemoje (viešųjų pirkimų monitoringo informacinėje sistemoje).

2012 m. pradžioje įstaigose kompiuterius savo darbe naudojo 82,8, internetą – 72,2 procento darbuotojų (2010 m. pradžioje – atitinkamai 71,1 ir 62,6 procento). Informacinių technologijų (IT) specialistai sudarė 1,9 procento visų valstybės ir savivaldybių valdymo įstaigų darbuotojų. 2011 m. IT žinias gilino 7,4 procento visų įstaigų darbuotojų (2009 m. – 4,1 procento). Nors dauguma įstaigų viešąsias ir administracines paslaugas teikia tradiciniais būdais (paštu, telefonu ar priimdami interesantus įstaigoje), tačiau populiarėja ir elektroniniai paslaugų teikimo būdai per socialinius tinklus (pvz., „Facebook“, „Myspace“). Metų pradžioje 9,9 procento įstaigų teikė informaciją ir konsultacijas socialiniuose tinkluose. (2010 m. – 2,7 procento).

2012 m. pradžioje elektroninius dokumentų mainus su kitomis valstybės ar savivaldybių valdymo institucijomis vykdė 74,7 procento įstaigų. Dokumentų valdymo (rengimo, registravimo, skenavimo) sistemas naudojo 72,3 procento įstaigų, veiklos valdymo sistemas (ERP) planavimui – 16,5 procento, ryšių su klientais valdymo (CRM) – 3,3 procento įstaigų (2010 m. atitinkamai – 69,1, 13,4 ir 3,8 procento). Siunčiamuose pranešimuose saugų elektroninį parašą naudojo 66,2 procento įstaigų (2010 m. – 72,4 procento). 56,9 procento įstaigų teikė darbuotojams nuotolinę prieigą prie įstaigos elektroninio pašto sistemos, dokumentų ar specializuotų taikomųjų programų.

Siekdamos mažinti išlaidas, daugelis įstaigų naudoja atvirojo kodo programinę įrangą. Tyrimo duomenimis, bent dalyje kompiuterių atvirojo kodo operacines sistemas naudojo 41,8 procento įstaigų, interneto naršyklę – 86,7 procento, biuro programinę įrangą – 52,6 procento, kitokias atvirojo kodo programas – 35,5 procento įstaigų. 2010 m. atvirojo kodo operacines sistemas naudojo 40,3 procento, biuro programinę įrangą – 49,7 procento įstaigų. Tyrimo metu nebuvo vertinama, kiek kompiuterizuotų darbo vietų naudojo atviro kodo programinę įrangą.

Dauguma (98,4 procento) įstaigų 2012 m. pradžioje naudojo plačiajuostį interneto ryšį (2010 m. – 83,8 procento). Daugiau kaip pusė (60,2 procento) įstaigų turėjo šviesolaidines (optines) ryšio linijas, 43,7 procento – skaitmenines abonentines linijas (DSL). Mobiliuoju interneto ryšiu naudojosi 43,7 procento įstaigų (mobiliuoju plačiajuosčiu ryšiu – 39,3 procento). Beveik 12 procentų įstaigų naudojo ir lėto interneto ryšius (ISDN ar komutuojamą liniją).

Valstybės ir savivaldybių valdymo įstaigų informacinių technologijų panaudojimo tyrimas atliekamas kas dvejus metus. Tyrimo tikslas – nustatyti informacinių technologijų (kompiuterių, interneto galimybių, e. paslaugų) naudojimo mastą valstybės ir savivaldybių įstaigose (EVRK 2 red. O sekcija). Tyrimo metu tiesiogiai apklaustos 367 institucijos, netiesiogiai (duomenys, įtraukti į atsiskaičiusių įstaigų ataskaitas) – 366 institucijos (savivaldybių seniūnijos, įstaigų teritoriniai ar funkciniai padaliniai).

Duomenų šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas