Informacinių technologijų naudojimas įmonėse 2017 m.

2017 07 21
computer-2049096_960_720.jpg

KAS ANTRA ĮMONĖ DARBO TIKSLAMS NAUDOJA ELEKTRONINES SOCIALINĖS ŽINIASKLAIDOS PRIEMONES

2017 m. pradžioje interneto svetainę turėjo 78 proc. (2016 m. – 77 proc.) gamybos ir paslaugų įmonių, kuriose dirbo 10 ir daugiau darbuotojų, remdamasis infor­ma­cinių technologijų (IT) naudojimo įmonėse tyrimo duomenimis, praneša Lietuvos statistikos departamentas. 53,1 proc. įmonių interneto svetainėje skelbė produktų katalogus ar kainynus, 22,9 proc. – teikė galimybę užsisakyti, rezervuoti ar pirkti norimus produktus elektroniniu būdu, 27,4 proc. – teikė nuorodas į įmonės socialinius tinklus.

Kompiuteriais ir plačiajuosčiu internetu naudojosi visos įmonės, mobiliuoju plačiajuosčiu ryšiu, tiekiamu mobiliojo (judriojo) ryšio operatorių tinklais – 82,1 proc. įmonių (2016 m. – 72,4 proc.). Kompiuteriais kasdieniame darbe bent kartą per savaitę naudojosi 46 proc. darbuotojų, internetu – 42,7 proc. (2016 m. – atitinkamai 43,5 ir 39,8 proc.). Mobilia interneto prieiga darbo reikalais naudojosi 21,5 proc. darbuotojų (2016 m. – 17,2 proc.).

2017 m. pradžioje 18,1 proc. įmonių turėjo savo IT specialistus, kurių pagrindinis darbas buvo susijęs su IT siste­mų diegimu, tobulinimu ir priežiūra. 2016 m. pradžioje tokių įmonių buvo 15,4 proc. (2015 m. pradžioje – 15 proc.). 2016 m. 9,4 proc. įmonių ieškojo IT specialistų, o 4,2 proc. susidūrė su problemomis jų ieškodamos. Dalis įmonių naujiems įgūdžiams įgyti ar turimiems tobulinti organizavo mokymus IT srityje: IT specialistams mokymus organizavo 6,3 proc. įmonių, kitiems darbuotojams – 8,2 proc. (2015 m. pradžioje – atitinkamai 5,8 ir 7,4 proc.).

Elektronines socialinės žiniasklaidos priemones darbo tikslams naudojo kas antra įmonė: 46,6 proc. įmonių turėjo paskyras socialiniuose tinkluose (pvz., „Facebook“), 17,2 proc. – platino informaciją keitimosi multimedijos turiniu svetainėse (pvz., „YouTube“, „Picassa“), 10 proc. – rašė įmonės tinklaraščius (pvz., „Twitter“), 11,7 proc. įmonių keitėsi žiniomis vikio priemonių pagrindu. Elektronines socialinės žiniasklaidos priemones įvaizdžiui plėtoti ar produktams parduoti naudojo 41,4 proc. įmonių, klientų nuomonėms, atsiliepimams, klausimams gauti arba į juos atsakyti – 32, įtraukti klientus į prekių ar paslaugų kūrimą ar inovacijas – 15,5, bendradarbiauti su verslo partneriais – 24,6, darbuotojų paieškai – 27,7, keistis požiūriu, nuomone ar informacija įmonės viduje – 21,7 proc.

Išankstiniais duomenimis, 2016 m. informaciją iš valstybės institucijų interneto svetainių naudojo 71,2 proc. įmonių: 37,4 proc. informaciją naudojo įmonės komercinei veiklai, 65,2 proc. – administravimo procesams, 37,1 proc. – elektroninėms paslaugoms kurti ar teikti.

2017 m. pradžioje 23,2 proc. įmonių pirko debesų kompiuterijos paslaugas (2016 m. – 16,6 proc.). Elektroninį paštą, kaip debesų kompiuterijos paslaugą, naudojo 17,6 proc. įmonių, biuro programinės įrangos naudojimo paslaugą – 9,9, įmonės duomenų bazių prieglobos paslaugą – 12,2, duomenų rinkmenų saugojimo paslaugą – 13,3, finansų ar apskaitos programinės įrangos naudojimo paslaugą – 10,2, ryšių su klientais valdymo programinės įrangos naudojimo paslaugą – 6,3 proc. IT pajėgumų nuosavos programinės įrangos veikimui užtikrinti, kaip debesų kompiuterijos paslaugą, naudojo 9 proc. įmonių.

Įmonių išteklių planavimo sistemą (ERP) naudojo 46,7 proc. įmonių, ryšių su klientais valdymo (CRM) – 33 proc. 2016 m. elektronines sąskaitas faktūras siuntė 71,9 proc. įmonių, gavo – 86,6 proc. (2015 m. – atitinkamai 60,1 ir 82,3 proc.). Standartinio formato elektronines sąskaitas faktūras, tinkamas automatiškai apdoroti, siuntė 23,6 proc. įmonių, netinkamas automatiškai apdoroti – 64,9 proc. Standartinio formato elektronines sąskaitas faktūras, tinkamas automatiškai apdoroti, gavo 36,9 proc. įmonių, netinkamas – 78 proc.

Išankstiniais duomenimis, 2016 m. kompiuterius ir elektroninius tinklus prekybai (prekėms ar paslaugoms pirkti arba parduoti) naudojo 40,3 proc. įmonių (2015 m. – 36,4 proc.). 2016 m. 28,2 proc. įmonių pirko (užsakė) prekes ar paslaugas internetu arba kompiuteriniais tinklais, naudodamos elektroninių duomenų mainų technologijas, 22,8 proc. – gavo užsa­kymų (2015 m. – atitinkamai 26 ir 19,6 proc.).

 

Duomenų šaltinis: Lietuvos statistikos departamentas