44 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse

Data

2017 12 15

Įvertinimas
0
industry-2630319__340.jpg

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) užsakymu 2017 m. IV ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 44 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse, palyginimui, 2016 m. IV ketv. - 46 proc. Dažniausiai šiose interneto svetainėse ieškoma informacijos apie valstybės instituciją ar įstaigą (76 proc. apsilankiusiųjų), naudojamasi valstybės institucijų ir įstaigų teikiamomis elektroninėmis viešosiomis paslaugomis (61 proc. apsilankiusiųjų), ieškoma informacijos apie valstybės institucijų ir įstaigų teikiamas viešąsias paslaugas ir jų gavimo tvarką (55 proc. apsilankiusių viešojo sektoriaus interneto svetainėse).

Pažymėtina, kad net 45 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse, nurodė, kad neranda reikiamos informacijos. Vyresnio amžiaus gyventojai nesilankymo viešųjų institucijų interneto svetainėse priežastimi nurodė sudėtingą naudojimąsi elektroninėmis paslaugomis (19 proc. respondentų, kurie per pastaruosius 12 mėnesių nei karto nesilankė viešųjų institucijų interneto svetainėse). Tačiau dauguma gyventojų (80 proc.) pateikiamos informacijos kokybę bendrai vertina teigiamai.

Kaip ir ankstesniais metais, tarp gyventojų populiariausios išlieka šios elektroninės paslaugos: pajamų mokesčio deklaravimo paslauga – ja naudojosi 24 proc. visų apklaustųjų, su sveikata susijusios paslaugos (informacijos apie paslaugų teikimą skirtingose ligoninėse paieška, registracija pas sveikatos priežiūros specialistus) – 17 proc., socialinės apsaugos pašalpų paslauga – 14 proc., su asmens dokumentais (pasais, asmens tapatybės kortelėmis, vairuotojo pažymėjimais) susijusi paslauga – 12 proc., su darbo paieška susijusios paslaugos – 12 proc. nuo visų apklaustųjų. Gyventojų geriausiai vertinamos paslaugos: automobilių registracijos, pajamų mokesčio deklaracijos, asmens dokumentų ir viešųjų bibliotekų katalogų prieinamumo paslaugos.

Tyrimo duomenimis, Elektroninių valdžios vartų portale www.epaslaugos.lt  lankėsi 13 proc. Lietuvos gyventojų. Dažniausiai Lietuvos gyventojai šiame portale ieškojo informacijos apie institucijų teikiamas elektronines viešąsias paslaugas – 69 proc., elektroninėmis paslaugomis naudojosi 63 proc. apsilankiusiųjų portale.

Gyventojai vis aktyviau naudojasi su lietuvių kalba ir Lietuvos kultūros paveldu susijusiomis paslaugomis. Su lietuvių kalba susijusiomis elektroninėmis paslaugomis, tokiomis kaip internetinės vertimo priemonės, automatinės kalbos atpažinimo priemonės, naudojosi 21 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2016 m. IV ketv. - 19 proc.). Išaugo elektronines paslaugas, susijusias su Lietuvos kultūros paveldu, naudojančių Lietuvos gyventojų dalis, 2017 m. IV ketv. šiomis paslaugomis naudojosi 9 proc. Lietuvos gyventojų (palyginimui, 2016 m. IV ketv. – 8 proc.). Pažymėtina, kad šios paslaugos apima suskaitmeninto Lietuvos kultūros paveldo interneto svetainės, virtualių Lietuvos muziejų interneto svetainių, Lietuvos televizijos, radijo, kino ar kitų archyvų interneto svetainėse teikiamas informacijos paieškos, peržiūros ar užsakymo elektronines paslaugas.

Dauguma gyventojų, kurie per pastaruosius metus lankėsi viešųjų institucijų interneto svetainėse, nurodė, kad nepatyrė jokių saugumo problemų, o 3 proc. nurodė, kad susidūrė su viešųjų elektroninių paslaugų prieinamumo problema.

Tyrimas buvo atliekamas 2017 m. lapkričio 22 – gruodžio 1 d., apklausus 1002 Lietuvos gyventojų (16-74 metų amžiaus).

Susipažinti su visa tyrimo informacija bus galima Statistikos portale.

Duomenų šaltinis: IVPK